Det sørkoreanske skjønnhetsmerket MIZON så dagens lys for første gang i år 2000. Bak merket står fem menn som etter mange år innen forskning og utvikling på et av Sør-Koreas største skjønnhetskonserner Amore Pacific, valgte å utvikle et helt eget hudpleiemerke. Visjonen med MIZON var å kunne tilby høykvalitets koreansk skjønnhet til alle uavhengig av lommebok, og filosofien er fortsatt i dag å stadig utvikle innovative, unike og resultatorienterte skjønnhetsprodukter med både aktive og hudvennlige ingredienser til overkommelige priser.
MIZON er stadig i forkant når det gjelder forskning og utvikling, med konstant fokus på å utvikle nye, kreative løsninger som man enkelt og smidig kan integrere i sin daglige skjønnhetsrutine. Mottot hos MIZON er å redusere risikoen for hudirritasjon ved å holde sammensetningene så enkle og rene som mulig samtidig som bruken er smidig, og uten å kompromisse med kvaliteten. MIZON produserer alle sine produkter in-house og har en veldig høy standard på sine produksjonsmetoder når det gjelder teknologi og kvalitet. Et bevis på dette er at grunnleggernes morselskap Coson utvikler produkter for ledende skjønnhetsbedrifter som f.eks. Amore Pacific og Estée Lauder.
MIZON's bestselgende produkter kommer fra snegleserien, en serie basert på en høy prosent sneglesekret som er en av de mest populære ingrediensene innen K-beauty. Bare sneglesekretet som MIZON bruker i sine produkter utvinnes i sneglevennlige laboratoriemiljøer der snegler får bevege seg fritt, ingen snegler kommer altså til skade. Deretter samles, renses og pulveriseres sneglesekretet før det går videre for bruk i produkter.